Sök i den här bloggen

Translate

måndag 9 december 2019

"Sista gången jag såg dig" av Liv Constantine (originaltitel: "The Last Time I Saw You")

Det känns som att det var väldigt länge sedan jag läste något amerikansk, men nu har jag lyssnat på "Sista gången jag såg dig" av Liv Constantine. Jag tycker att det här är en spännande och välskriven psykologisk thriller och jag rekommenderar den till alla som gillar den genren. Bit för bit får läsaren veta mer om hur allt nutida hänger samman med det förflutna och jag tycker att storyn bjuder på en del överraskningar.

Kate English lever det perfekta livet, men så en dag kommer meddelandet som krossar allt. Hennes mamma har hittats brutalt mördad i sitt hem i en välbärgad förort till Baltimore. På begravningen dyker Kates gamla barndomsvän, författaren Blaire Barrington, upp. De har inte setts på många år, men nu knyter de samman de band som för så många år sedan bröts. Det dröjer inte länge förrän Kate får ett anonymt sms som genast förvandlar sorgen till ren skräck. Sms:en fortsätter att komma, alltmer makabra och hotfulla. Blaire bestämmer sig för att hjälpa Kate att ta reda på vem som skickar dem och vem mördaren är...

Jag tycker att många psykologiska thrillers liknar varandra men "Sista gången jag såg dig" har något litet extra som gör att den utmärker sig. Boken hamnar definitivt på listan över tips inför jul 🤶🏻

Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 8 timmar och 38 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar