Sök i den här bloggen

Translate

fredag 3 januari 2020

"Spårsnö" av Ann-Mari Tormalm

Jag valde att lyssna på "Spårsnö" bland annat på grund av att den kändes vintrig men också för att historien utspelar sig i Östergötland, där jag bor. Det kändes lite spännande med någon annan än Kallentoft som skriver deckare som utspelar sig här. Nu var "Spårsnö" inte det bästa och mest spännande som jag läst eller lyssnat på. Jag tycker faktiskt att det blev lite rörigt emellanåt men jag lyssnade i alla fall klart på den och som helhet får boken godkänt. Ljudboken är uppläst av Sara Chaanhing-Kennedy och den är 6 timmar och 39 minuter lång.

Katjas pojkvän Leif är en entusiastisk jägare. Han och en udda grupp vänner har bildat ett jaktlag, som beger sig ut i den östergötska naturen några gånger per år. Vid årets sista jakt annonserar en av medlemmarna att en fransk utbytesstudent ska följa med jaktlaget ut. Men alla i jaktlaget blir inte glada då de inser att en ung kvinna ska ansluta till gruppen och bråk uppstår. Katja som är den enda kvinnan i gruppen känner ett litet ansvar för att den unga kvinnan ska känna sig välkommen. Men strax efter hennes ankomst försvinner den unga kvinnan. Spänningarna i gruppen ökar. Teorier och misstankar flödar. Vad har hänt henne?

"Spårsnö" är den tredje boken med studierektorn Katja som huvudperson. Jag har inte läst de tidigare delarna och jag vet inte om det blir fler böcker av Ann-Mari Tormalm för min del. Det får framtiden helt enkelt utvisa.

Nu önskar jag alla en trevlig helg! ❄️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar