Sök i den här bloggen

Translate

söndag 12 januari 2020

"Vänd om och var stilla" av Johanna Mo

Japp! Jag har redan lyssnat ut andra delen av Johanna Mos serie om Helena Mobacke. Och påbörjat den tredje... Jag gillar verkligen den här serien och "Vänd om och var stilla" håller samma stil som första boken (mitt förra inlägg här på bloggen). Handlingen utspelar sig i februari så det är en passande bok att påbörja/läsa nu när vi snart är där. Det är spännande och intressant från första minuten. Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 10 timmar och 42 minuter lång.

Kriminalkommissarie Helena Mobacke får ansvaret för en utredning där en ung kvinna har hittats död vid en cykelväg i Högdalen. Dagen därpå hittas ytterligare en ung kvinna mördad i ett industriområde i Älvsjö. Det finns inget som vid första anblicken kopplar samman offren så Helena och hennes grupp utreder dem som två separata fall. Men efterhand börjar ett samband mellan kvinnorna anas och Helena inser att de måste arbeta snabbt om inte fler ska drabbas. Samtidigt har Helena problem med en av poliserna i sin grupp. Han motarbetar henne öppet och går till överordnade för att klaga på henne. Hon börjar oroa sig för att han ska kunna ställa till riktiga bekymmer för henne...

"Vänd om och var stilla" är som sagt en spännande deckare som jag rekommenderar er att läsa eller lyssna på. Som jag skrev ovan är jag själv redan igång med nästa del! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar