Sök i den här bloggen

Translate

fredag 21 februari 2020

"Efter Emma" av Anna E Wahlgren

I december lyssnade jag på "Fristad" av Anna E Wahlgren och gillade den (läs mer om den genom att klicka på titeln). Så därför ville jag testa någon mer bok av henne och valde "Efter Emma". Det är en helt okej psykologisk deckare men kanske är den inte riktigt lika bra som den förra. Den här gången kryper inte handlingen under skinnet på mig lika mycket och slutet känns lite snopet, men trots det så får boken godkänt av mig. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 8 timmar och 3 minuter lång.

Sara och Emma har varit bästa vänner sedan barnsben. För vissa i deras närhet är det uppenbart att det är en obalanserad vänskap medan andra tycker att det är fint och t.o.m. är lite avundssjuka. Emma bestämmer mycket och Sara hänger på. Saras liv förändras drastiskt när hon förlorar sin mamma och av flera anledningar flyr hon från hemstaden Gävle. Men trots det fortsätter Emma skicka brev och på så sätt fortsätter kontakten. Men så blir det plötsligt helt tyst från henne och Sara som drabbats av något hemskt bestämmer sig för att återvända till Gävle för att ta reda på vad som hänt Emma. Det kan nämligen vara väldigt farligt för henne själv om Emmas sinnesstämning svängt...

"Efter Emma" är som sagt en helt okej och hyggligt spännande bok. Om jag kommer att läsa eller lyssna på fler böcker av denna författare får framtiden visa, men just nu är det lite andra titlar som pockar på uppmärksamheten... Nu önskar jag er en trevlig helg!! ✨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar