Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 15 mars 2020

"Det havet gömde" av Cecilia Lindblad

🌾 Jag börjar detta inlĂ€gg med nĂ„got helt annat Ă€n just den hĂ€r boken. Det kĂ€nns som om man vaknat upp mitt i en surrealistisk alternativ verklighet. Inget Ă€r normalt och oro och rĂ€dsla verkar ha tagit över 🙈 Hysterin skrĂ€mmer mig pĂ„ riktigt! SĂ„ jag passar pĂ„ att slĂ„ ett slag för att böcker Ă€r ett alldeles utmĂ€rkt sĂ€llskap i dessa tider dĂ„ vi uppmanas att hĂ„lla social distans. Och det fina Ă€r att ni inte behöver lĂ€mna ert hem (om ni hamnar i den situationen) för att fĂ„ tillgĂ„ng till dem. De kan leveras i alla former direkt hem till soffan! Och hĂ€r pĂ„ bloggen hittar ni en hel massa tips pĂ„ spĂ€nnande sĂ€llskap! Ett av dem Ă€r "Det havet gömde". 🌾

Jag valde att lĂ€sa andra delen i Cecilia Lindblads serie om Vellingepolisen Monica Blom direkt efter den första boken. Även "Det havet gömde" Ă€r lĂ€ttlĂ€st och den Ă€r hyggligt spĂ€nnande. Jag tycker om att hitta en serie dĂ€r man kĂ€nner att man vill fortsĂ€tta följa karaktĂ€rerna och det kĂ€nner jag nĂ€r det gĂ€ller den hĂ€r. Det ska ocksĂ„ enligt omslaget komma fler böcker och uppskattar jag nu nĂ€r denna bok Ă€r utlĂ€st.

Monica Blom har börjat komma över de traumatiska hĂ€ndelserna frĂ„n förra fallet nĂ€r en kvinna anmĂ€ls försvunnen av sin kollega. Kort dĂ€refter upptĂ€cker en bĂ€rnstensletare en kvinnofot pĂ„ stranden. Kan det vara den försvunna Angelas fot? NĂ€r sedan resten av kroppen hittas förstĂ„r de att de har att göra med ett mord. Under polisutredningen dyker det upp ett samband med mordet pĂ„ en 12-Ă„rig flicka för mer Ă€n tjugo Ă„r sedan. Fallet blev aldrig löst. Kan det röra sig om samma förövare? Monica sjĂ€lv kĂ€nner sig iakttagen och förföljd och hon anar att det Ă€r hennes förra kollega frĂ„n Linköping som vĂ€grar ge sig och lĂ€mna henne ifred...

Jag rekommenderar varmt den hĂ€r boken"Det havet gömde" finns ocksĂ„ som ljudbok. Den Ă€r upplĂ€st av Gunilla Leining och den Ă€r 7 timmar och 44 minuter lĂ„ng.

Till sist vill jag bara skriva att ni ska vara rĂ€dda om er sjĂ€lva och varandra! ❤️ Ta en promenad, koppla av, lĂ€s en bok och tvĂ€tta hĂ€nderna ofta och ordentligt!! đŸ‘đŸ» ...och glöm inte att fortsĂ€tta leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar