Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 4 mars 2020

"Hon som tittade in" av Karin Wahlberg

"Hon som tittade in" är den andra delen i Karin Wahlbergs serie om polisen Claes Claesson. Jag lyssnade på första delen, "Sista jouren", tidigare i år och den kan ni läsa om ifall ni klickar på titeln. Jag tycker att den här boken är helt okej men tempot dämpas lite mycket av alla relationsproblem. Både huvudkaraktärer och lite mer perifera karaktärer får ett ganska stort utrymme när det gäller det och då tar själva mordhistorien lite skada. Men i det stora hela så gillar jag "Hon som tittade in". Ljudboken är uppläst av Torsten Wahlund och den är 12 timmar och 55 minuter lång.

En läkare blir påkörd av en bil då han är ute på en skidtur. Det som för polisen först verkade vara en tragisk olyckshändelse kommer att visa sig vara mer komplicerat. Claes Claesson som ska bli pappa för första gången är inte så delaktig i den utredningen men när en av läkarens före detta arbetskamrater hittas mördad tar han ledningen för utredningen. Kan det vara en slump att två personer knutna till sjukhuset avlidit inom så kort tid?

"Hon som tittade in" är en deckare med hämnd i fokus. Jag tycker att det är en läsvärd bok. Jag har precis påbörjat den här serien och det finns många fler delar som jag har planer på att försöka beta av. Men det kommer inte bli alla på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar