Sök i den här bloggen

Translate

söndag 8 mars 2020

"vid skogens slut" av Sara Åström & Anette Sandlund

Den här boken kändes ny och spännande när jag såg den och jag tycker att "vid skogens slut" motsvarade mina förväntningar väldigt bra. Intrigen var fängslande och tempot hyggligt högt. Jag gillade helt enkelt boken! Ljudboken är uppläst av Rachel Mohlin och den är 10 timmar och 13 minuter lång.

Sofia ser fram emot sitt nya jobb där hon ingår i en grupp som ska fungera som ett tvärsnitt av polis, socialtjänst och skola. Hon ska tillsammans med två kollegor försöka fånga upp barn med problem. Vid en av skolorna möter hon Alva som genast fångar hennes uppmärksamhet. Flickan verkar ensam och det är svårt att nå fram till henne. När sedan en flicka i Alvas närhet försvinner och senare hittas brutalt mördad anar Sofia att Alva kan vara i fara. Samtidigt kämpar Sofia med att försöka ta reda på mer om sina biologiska föräldrar. Hon hemsöks av drömmar som verkar ha sin grund i barndomen hon inte kan minnas. Drömmarna blir mer tydliga efter det att hon träffat Alva.

Det var som sagt trevligt att bekanta sig med författarduon Anette Sandlund och Sara Åström och jag hoppas på att få läsa eller lyssna på fler spännande böcker av dem! "vid skogens slut" tycker jag är en mycket läsvärd bok!

3 kommentarer:

  1. TACK för den fina recensionen🙂🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att ni tittade in här!! 😃Jag tyckte väldigt mycket om er bok så det var självklart att rekommendera den! 🌸

      Radera