Sök i den här bloggen

Translate

lördag 16 maj 2020

"Stulna flickor" av Patricia Gibney (originaltitel: "The Stolen Girls")

Alldeles nyligen lyssnade jag den första boken ("Saknade själar") i serien om kriminalkommisarie Lottie Parker och den var riktigt bra! Därför blev jag överlycklig då jag såg att det redan gick att lyssna på del två, "Stulna flickor". Patricia Gibney har verkligen lyckats bra så här långt för jag gillade även den här boken väldigt mycket. Nu hoppas jag att man fortsätter översätta dem till svenska så att jag får följa Lottie Parker även framöver!

Lottie och hennes tre barn försöker hitta tillbaka till en vardag efter allt som skedde på St Angelas och som kom att påverka dem väldigt mycket. Alla tre barnen kämpar med sitt och för Lottie är det dags att börja jobba igen. Fallet hon kastas in i är mordet på en ung gravid kvinna. Ingen verkar sakna henne och identiteten går inte att fastställa. Sedan hittas ännu en mördad kvinna och en anmälan om en försvunnen ung tjej kommer in. Hänger morden och försvinnandet samman? Spåren leder till en flyktinganläggning som drivs av en före detta arméofficer som säger sig ha känt Lotties avlidna man Adam. Återigen kommer Lottie och barnen bli personligt påverkade av en utredning...

"Stulna flickor" är spännande, men också gripande och intressant. Det finns ett djup i storyn som fastnar även efter att boken är utläst. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 10 timmar och 25 minuter lång.

Nu önskar jag er en fortsatt fin helg! 🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar