Sök i den här bloggen

Translate

söndag 14 juni 2020

"Aldrig mer fri" av Sara Blædel (originaltitel: "Aldrig mere fri")

Det har blivit en hel del danska böcker den senaste tiden, men så är de ju också väldigt duktiga på krim där! Däremot var det ett tag sedan jag läste Sara Blædel så det kändes som det var dags att fortsätta med serien om Louise Rick nu. "Aldrig mer fri" är den fjärde delen och ni kan läsa om både tidigare och senare böcker i serien ifall ni söker på författarens namn här på bloggen. Boken är väldigt spännande och intressant och jag kunde inte sluta lyssna så naturligtvis rekommenderar jag den varmt!

En kvinna hittas mördad på en bakgata på Vesterbro i Köpenhamn. Offret har fått halsen avskuren och Louise Rick får fallet på sitt bord. Hon och hennes kolegor har bara påbörjat utredningen då hennes väninna journalisten Camilla Lind hör av sig. Väninnans son och hans kompis har hittat ett övergivet spädbarn i vapenhuset till en liten kyrka. Flickan är endast ett dygn gammal. Alla spår i mordutredningen pekar mot Östeuropa och handeln med kvinnor. En handel som styrs av helt hänsynslösa män. Men kan också det lilla barnet ha med fallet att göra? För både Louise och Camilla kommer dessa händelser att förändra båda deras liv...

"Aldrig mer fri" finns nog bara som ljudbok på svenska. Den är uppläst av Helena af Sandeberg och den är 9 timmar och 14 minuter lång. Nu har jag en liten minisemester på en vecka så jag hoppas att solen ska skina och att jag ska kunna koppla av med många bra och spännande böcker! ☀️ I så fall kommer jag kunna tipsa om en massa spännande semesterläsning... ⛱

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar