Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 11 juni 2020

"Den blinda fläcken" av Julie Hastrup (originaltitel: "Det blinde punkt")

Alldeles nyss lyssnade jag på den första boken i serien om polisen Rebekka Holm och jag tyckte väldigt mycket om den. Därför har jag nu också lyssnat på den andra boken, "Den blinda fläcken", och också den är riktigt spännande och bra. Ljudboken är uppläst av Sofia Pekkari och den är 11 timmar och 11 minuter lång. Jag är imponerad av Julie Hastrups karaktärer och intriger. Gillar ni spänning så är den här serien ett måste! (Läs om den första boken i serien genom att klicka här.)

Rebekka Holm har lämnat Rikspolisen och börjat vid Köpenhamnpolisen eftersom hon helst ägnar sig åt att utreda mord. Hon får i uppdrag att lösa ett mordfall på Kastellet i Köpenhamn. Offret är en medelålders kvinna som jobbar med att hjälpa utsatta kvinnor. Samtidigt härjar en serievåldtäktsman i staden. En svensk polisassistent skickas till Danmark för att hjälpa till med den utredningen eftersom det skett liknande överfall och våldtäkter i Stockholm. Rebekka kämpar också med att få sitt distansförhållande att fungera men det verkar onekligen som om hon och särbon vill olika saker och är på väg åt olika håll.

Har ni inte redan upptäckt den här serien så är det dags att göra det nu! 💛 Naturligtvis kan man börja direkt med "Den blinda fläcken", men jag tycker att man ska börja från början!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar