Sök i den här bloggen

Translate

söndag 5 juli 2020

"Blodig genväg" av Julie Hastrup (originaltitel: "Blodig genvej")

Nu har jag lyssnat på den tredje delen om polisen Rebekka Holm och serien fortsätter i samma anda som innan. (Ni kan läsa om de tidigare böckerna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan.) Tvingas jag rangordna dem så kommer dock den här boken sist hittills. Men det innebär inte att den är dålig utan det är en spännande och tempofylld intrig. Ljudboken är uppläst av Sofia Pekkari och den är 10 timmar och 49 minuter lång.

9-åriga Sofie försvinner från en lekplats i Valbyparken. Det finns inte mycket att gå på för Rebekka och hennes kollegor. Det enda man hittar är flickans mobil. Rebekka får oväntad men välkommen hjälp från en vän på FBI som är i Europa för att skapa upp ett europeiskt Amber-alert. Trots det går utredningen trögt och när man tror sig hittat gärningsmannen är det ändå mycket som för Rebekka inte går ihop. Fallet kommer att ta en vändning som kommer bli högst personlig för både Rebekka och andra i hennes närhet. 

Jag tycker att Julie Hastrup är en jättebra författare så jag kommer givetvis att fortsätta följa Rebekka Holms äventyr och liv. Jag är verkligen riktigt glad över att jag hittade den här serien! 💜

2 kommentarer:

  1. Är glad att du tipsade om Hastrup! Har precis lyssnat på del 4 i serien, Porträtt av döden.
    Så nu hoppas jag det kommer en ny del snart! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är glad att jag hittade den här serien men jag har också lyssnat på fjärde delen (kommer här snart) För egen del kommer jag pausa den här serien ett tag. Men det finns ju som tur är mycket annat spännande att lyssna på 🤓

      Radera