Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 16 juli 2020

"Ditt hjärta är mitt" av Lana Brunell och Thomas Bodström

Möt deckarsveriges mest naiva och barnsliga polis! Ja det skulle tyvärr ha kunnat vara säljorden om den här boken. Jag är ganska besviken på "Ditt hjärta är mitt" för jag har läst andra böcker av Thomas Bodström och tyckt att de varit bra, men här blir det larvigt, rörigt och lite farsartat med en massa onödiga och barnsliga bråk mellan karaktärerna. Själva intrigen lyfter heller aldrig riktigt utan det hela blir lite platt och ointressant. Spänningsfaktorn är heller inte särskilt hög så betyget för den här boken blir väldigt lågt.

Bara någon dag innan Vätternrundan ska dra igång hittas en ung kvinna mördad mitt i Motala. Hennes hjärta har skurits ut ur kroppen. Polisen Nina Malm får ansvaret för utredningen och tillsammans med kollegorna börjar hon kartlägga offrets liv. De förhör arbetsgivaren på Östenssons, expojkvännen Markus och grannarna i huset där hon bodde. Snart har de flera misstänkta. Ninas syster Danny är radiojournalist på P4 Östergötland och hon bevakar utredningen. Detta leder till konflikter mellan systrarna. På hemmafronten bråkar Nina mycket med sambon Mike och som om inte det vore nog drar hon inte heller jämnt med åklagaren... Utredningen blir lidande och kritiken mot polisen växer. Kommer de kunna lösa mordet innan fler dör?

Jag vet inte om det är samarbetet med Lana Brunell som gör att den här boken skiljer sig så mycket från de böcker av Bodström som jag läst innan, men "Ditt hjärta är mitt" är inte bra. Tyvärr! 💔 Boken är den första delen i Motalaserien så det lär ju bli en fortsättning. Vi får se om jag ger serien en chans till eller om det här räckte för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar