Sök i den här bloggen

Translate

söndag 26 juli 2020

"Goda grannar" av Mattias Edvardsson

Av samma anledning som jag valde att läsa Mattias Edvardssons bok "En helt vanlig familj" valde jag nu att lyssna på hans senaste bok "Goda grannar". Båda böckerna är omtalade och beskrivna som så bra att man inte kan släppa dem, men tyvärr så upplever jag ingen av dem på det sättet. Visst är böckerna bra och hyggligt spännande men det är först på slutet som de nyper till och en rysning går genom mig som läsare. Jag önskar gärna att man hade känt det flera gånger för nu blir det som en lång transportsträcka som emellanåt tappar lite tempo... 

Micke och Bianca vill tillsammans med sina två barn få en nystart så de flyttar från Stockholm till ett idylliskt villakvarter i Köpinge. En plats som verkar perfekt för deras familj. Men på köpet kommer så klart nya grannar. På ytan kan allt så klart se bra ut men hur väl kan man lära känna folk man lever så nära inpå. När Bianca blir påkörd precis utanför deras tomt är katastrofen ett faktum. Både polisen och folk i området tvivlar på att det rör sig om en olycka men egentligen finns det inget som pekar på att det skulle skett med flit heller. Kommer sanningen att komma fram?

Även om "Goda grannar" inte är det bästa och mest spännande jag läst eller lyssnat på så är det en bra bok och vill man ha lite vardaglig psykologisk spänning så är detta en perfekt bok att välja. Ljudboken är uppläst av Viktor Åkerblom, Magnus Roosmann och Lo Kauppi, och den är 10 timmar och 34 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar