Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 11 augusti 2020

"Den trettonde lärjungen" av Christina Erikson

Hurra! Nu har jag lyssnat på den tredje delen i Christina Eriksons serie Forsete och den är minst lika bra som de två tidigare böckerna (som ni kan läsa om ifall ni söker på författarens namn i sökrutan ovan). "Den trettonde lärjungen" är spännande från första till sista stavelsen och karaktärerna fortsätter att växa och fängsla mig. Det blir onekligen spännande att fortsätta följa dem framöver. Jag hoppas att jag slipper vänta alltför länge innan den fjärde delen dyker upp.

En nedblodad man stapplar in på polisstationen i Oskarshamn. Han säger sig ha dödat någon men i övrig säger han sig inte minnas någonting alls. Den lokala polisen saknar resurser att utreda fallet själva så de söker hjälp hos Elias Svensson och hans nya utredningsgrupp vid Stockholmspolisen. I den gruppen ingår författaren Cornelia Lind som har egen och nära erfarenhet av psykopater. Hon kämpar fortfarande med exmaken som fortsätter att förpesta och hota hennes och sönernas vardag. Samtidigt fortsätter den mystiske Forsete att verka i kulisserna och på sitt sätt hjälpa polisen i jakten på ondskan...

Jag lyssnade som sagt på "Den trettonde lärjungen" och ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 11 timmar och 37 minuter lång. Jag rekommenderar varmt hela den här serien för den tillhör absolut det bästa i deckargenren just nu! 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar