Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 12 augusti 2020

"Dödssynden" av Maria Grund

Det här är en bok som jag länge varit nyfiken på eftersom jag har hört gott om den. Så nu har jag äntligen läst "Dödssynden" som är Maria Grunds deckardebut. Den motsvarar bra de förväntningar som jag hade byggt upp och jag tycker absolut att den är läsvärd. Spänningsfaktorn är hög, men gällande karaktärerna så tycker jag att det finns lite att utveckla för jag fick ingen direkt känsla för dem. Även om de tar ganska mycket plats i storyn så griper de inte riktigt tag i mig...

En fjortonårig flicka hittas död i ett vattenfyllt kalkbrott på en välbekant och samtidigt märkligt främmande ö utanför Sveriges ostkust. Det klassas omgående som ett självmord men kriminalkommissarie Sanna Berling känner att det är något som inte stämmer. Dagen efter hittas en äldre kvinna brutalt knivmördad i sitt hem på andra sidan ön och fallet hamnar på Sannas bord. Till sin hjälp får hon sin nya kollega Eir Pedersen och de kommer snart att finna ett samband mellan mordoffret och den fjortonåriga flickan. Nu inleds en kamp mot klockan för att hitta mördaren innan denne skördar nästa offer...

Jag ger som sagt "Dödssynden" godkänt med en stark lutning åt väl godkänt och hoppas på att det kommer att bli ännu bättre i framtiden - för jag hoppas att det kommer en fortsättning på den här boken! 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar