Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 5 augusti 2020

"Operation fosterland" av Anne Holt (originaltitel: "Furet/værbitt")

Andra delen i Anne Holts nya serie om Selma Falck heter "Operation fosterland" och nu har jag lyssnat på den. Den första boken i serien, "En grav för två", var enligt mig okej men inte riktigt i samma nivå som Holts böcker brukar vara. "Operation fosterland" är mer lik den normala nivån och jag gillar den mycket. Intrigen är spännande och karaktärerna växer och blir mer intressanta ju mer man läser. Nu är jag mer övertygad än innan om att jag vill fortsätta följa den här serien!

Den före detta stjärnadvokaten Selma Falck vaknar naken i en brinnande stuga på kalfjället. Hon minns inte hur hon hamnat där eller vad som har lett fram till den situation hon befinner sig i. Mörbultad och skadad lyckas hon ta sig ut och ser stugan brinna ner till grunden. Selma måste nu försöka hitta tillbaka till civilisationen men det försvåras av det skick hon är i samt det faktum att hon inte ens vet vilket fjäll hon befinner sig på. Medan Selma kämpar sig vidare återvänder minnet sakta men säkert och snart kommer hon att inse att hon måste hitta tillbaka innan ett visst datum för att kunna stoppa ett mord...

Jag gillar som sagt "Operation fosterland" och ser fram emot fortsättningen. Första boken läste jag och den här lyssnade jag på. Båda varianterna funkar bra när det gäller den här serien. Ljudboken är uppläst av Magnus Roosmann och den är 16 timmar lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar