Sök i den här bloggen

Translate

söndag 20 september 2020

"Illvilja" av Jørn Lier Horst (originaltitel: "Illvilje")

Jag älskar Jørn Lier Horsts böcker om William Wisting! "Illvilja" är den tredje boken i Cold case-serien, men det finns fler böcker om just Wisting och söker ni på författarens namn kan ni läsa om flera av dem här på bloggen. Jag tycker att alla böckerna är välberättade och mycket spännande. Tempot är alltid högt och karaktärerna intressanta. Kort och gott har böckerna om Wisitng det mesta som riktigt bra deckare ska ha! "Illvilja" är inget undantag från det.

Man har bestämt att man ska valla den dömda seriemördaren Tom Kerr i skogen för att han ska visa var han begravt ett av sina offer. Kerr har suttit fyra år i fängelse men man vill gärna hitta alla offer och framförallt Kerrs medhjälpare, kallad den andre. Den personen hittades aldrig och nu har ett nytt mord begåtts som man tror att den här personen kan vara skyldig till. Men allt går fel under vallningen och Kerr lyckas rymma. Wisting och hans dotter Line är båda på plats då det sker och de ser poliser bli skadade. Line är där för att filma det hela, dels för polisens räkning men också till hennes kommande  dokumentär om Kerr. Efter rymningen blir fokus i stället att hitta både Kerr och hans medhjälpare men också att stoppa dem från att tortera och mörda fler unga kvinnor. 

Jag lyssnade på "Illvilja" och ljudboken är uppläst av Mattias Linderoth och den är 9 timmar och 19 minuter lång. Det värsta för mig just nu är att jag måste börja vänta på en ny bok av denna författare för jag vill verkligen bara läsa/lyssna vidare...🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar