Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 11 oktober 2020

"Änkorna" av Pascal Engman

Pascal Engman har gjort det igen! 💜 Han Ă€r enligt mig Sveriges just nu bĂ€sta deckarförfattare. "Änkorna" Ă€r den tredje fristĂ„ende delen om Vanessa Frank och den Ă€r precis lika bra och exakt lika spĂ€nnande som de tvĂ„ tidigare delarna. Jag har av olika skĂ€l inte hunnit sĂ€tta mig med den hĂ€r boken innan den hĂ€r helgen, men nĂ€r jag nu Ă€ntligen hade tiden var det omöjligt att lĂ€gga ner den innan den var utlĂ€st.

En polis som arbetade med gÀngkriminalitet hittas ihjÀlskjuten pÄ GÀrdet. Vanessa Frank befinner sig pÄ platsen dÄ hon fÄr veta att man hitta Ànnu en död person. Det Àr en ung kvinna som blivit knivmördad bara nÄgra hundra meter frÄn den döde polisen. Man har inte hittat nÄgra identitetshandlingar pÄ den döda kvinnan. Men snart kommer dubbelmordet att pÄverka Vanessa pÄ det mest personliga sÀtt man kan tÀnka sig. Bevisen och obduktionsrapporten leder mot IS men det Àr nÄgot hon har svÄrt att ta in och tro pÄ. Samtidigt har en terrorcell aktiverats i Stockholm och attentaten som planeras Àr bÄde spektakulÀra och blodiga. Kommer Vanessa och hennes kollegor hinna lÀgga pusslet innan det Àr för sent?

Det absolut vĂ€rsta med att jag nu lĂ€st ut "Änkorna" Ă€r att jag mĂ„ste börja vĂ€nta pĂ„ nĂ€sta bok av Engman. Den lĂ€mnar mig verkligen med en önskan och en lĂ€ngtan att fĂ„ lĂ€sa mer! Har du inte lĂ€st den Ă€n sĂ„ gör det nu. Och vill du hellre lyssna pĂ„ den sĂ„ kommer den som ljudbok senare i oktober. 

Vill ni lÀsa om fler böcker av den hÀr författaren sÄ sök pÄ hans namn i sökrutan ovan.

1 kommentar: