Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 4 november 2020

"De kapabla" av Klas Ekman

Jag blev så nyfiken på "De kapabla" att jag var tvungen att lyssna på den! Detta eftersom boken av Klas Ekman har fått lysande omdömen. Och ja den är hyggligt spännande men framför allt sticker den ut. Jag gillar sättet storyn berättas på och jag kan varmt rekommendera boken! Ljudboken är uppläst av Figge Norling, Lo Kauppi och John Lalér och den är 11 timmar och 15 minuter lång. 

Anna är otrogen mot sin man. Det förhållande som skulle blivit en nystart för henne går om intet då en psykolog säger att sonens välmående är beroende av stabilitet och trygghet. Därför bestämmer hon sig för att bryta sin affär i stället för att gå vidare med planen att flytta ihop med älskaren. Älskaren blir däremot mer än missnöjd då han får höra detta. Han ligger redan i skilsmässa. På väg hem från deras sista helg tillsammans sker något som förändrar allt för dem båda. I stället för att leva lyckliga i alla sina dagar behöver de båda två komma på sätt att göra sig av med lik på. Helst helt utan att lämna några spår efter sig...

Vill ni läsa en annorlunda, spännande och faktiskt även lite smårolig bok så är "De kapabla" ett bra val. Jag tycker att den är väl värd en chans så jag uppmanar er att göra det! 🖤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar