Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 19 november 2020

"Dö för vårt syndiga släkte" av Marianne Cedervall

Det här är verkligen en mysig pusseldeckare att ta sig an inför jul! ✨ "Dö för vårt syndiga släkte" är första delen i en ny cosy crime-serie om den ofrivillige deckarprästen Samuel Williams och jag gillade den massor. Boken bjuder på mysiga karaktärer, härlig miljö och en spännande intrig. Jag lyssnade på ljudboken och den är uppläst av Matias Holm och den är 11 timmar och 34 minuter lång. 

Motvilligt har prästen Samuel Williams tagit ett vikariat i lilla Klockarvik i Dalarna. Men den lugna och befarat trista tillvaron infinner sig inte utan redan då han anländer till byn möts han av en makaber syn. Utanför kyrkan har en man blivit korsfäst. Offret visar sig vara hotellchefen Finn Mats Hansson och vips väcks Samuels nyfikenhet. Han bistår kriminalpolisen Maja-Sofia Rantatalo i hennes utredning. Något hon i början inte är alltför glad åt, men så småningom inser hon att Samuel ger henne intressanta ledtrådar. Samtidigt försöker Samuel komma in i bygemenskapen och sköta sina ordinarie prästsysslor, något som också de snart leder fallet framåt. Och ju närmare utredningen kommer en lösning, desto närmare kommer även prästen och kriminalpolisen varandra.

Jag har inte läst så mycket av Marianne Cedervall men jag gillade verkligen "Dö för vårt syndiga släkte" så jag planerar att fortsätta följa Samuel Williams framöver. Gör det ni också! 🤍🎄

1 kommentar: