Sök i den här bloggen

Translate

lördag 7 november 2020

"Huset i skogen" av Solveig Olsson-Hultgren

Nu har jag testat en (för mig) ny författare! "Huset i skogen" är Solveig Olsson-Hultgrens spänningsdebut för vuxna. Boken är hyggligt spännande och jag tror att den vinner lite på att jag just lyssnade på den. Detta eftersom uppläsaren Jessica Pellegrini läser vissa karaktärer på småländska och det tyckte jag var riktigt charmigt. Ljudboken är 9 timmar och 28 minuter lång. 

Efter ett spaningsuppdrag som gick väldigt fel har Hanna varit sjukskriven. Hon mår dåligt efter att ha tvingats skjuta verkanseld mot den misstänkte. Något som gick fruktansvärt fel. Hannas partner Marko har ärvt en stuga i Småland och nu erbjuder sig Hanna att åka dit och titta till den. Hon hoppas på att det ska gå lättare att läka i en ny miljö. Men Hanna hinner knappt mer än landa i Småland förrän hon dras in i det mysterium som Gertrud, stugans tidigare ägare, försökte nysta i när hon dog. Vart tog det unga paret som bodde i huset i skogen vägen? Ju mer hon gräver i det desto mer börjar hon tro att Gertruds död kanske inte var en olycka trots allt...

Jag tycker att "Huset i skogen" är en passande och mysig bok att gosa upp i soffan med nu i höst 🍂🍁🍂 Så gör det vetja! 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar