Sök i den här bloggen

Translate

måndag 23 november 2020

"Magisk december" av Katarina Genar

I år tror jag att vi alla önskar oss en magisk december fylld med mirakel och därför ha jag nu ett tips på en bok som egentligen riktar sig till de yngre läsarna (6-9 år), men som jag tror att vi alla behöver läsa i dessa tider! ⭐️ "Magisk december" (som beskrivs som en gnistrande julberättelse i 24 kapitel) är så där juligt mysig med inslag av lite tidsresor, magiska snöglober och en stjärnflicka. Jag lyssnade på den och jag gillade den jättemycket! Ljudboken är uppläst av Vanna Rosenberg och den är 2 timmar och 22 minuter lång.

Julias bästa kompis har just flyttat och hennes föräldrar bara jobbar och jobbar. Eftersom de sagt att de ska ha bokhandeln öppen även på julafton är hon inte ens säker på att det kommer att bli någon jul överhuvudtaget i år. Men när Julia gör en pappersstjärna i guld på fritids börjar allt förändras. Hon träffar den äldre damen Helmi och hennes hund. Det resulterar i att de blir vänner och Julia får gå ut och gå med hunden och göra julgodis tillsammans med Helmi. Av Helmi får Julia också den magiska globen som får tiden och gränserna att suddas ut. Det blir starten på en magisk december...

"Magisk december" är den andra boken av Katarina Genar som jag lyssnat på den senaste veckan och jag kan bara gissa mig till att hon måste vara en favorit hos barnen. Hon lyckas fånga det magiska i både story och karaktärer. Nu vet jag inte om det blir fler böcker för min del av henne, men är ni föräldrar och letar julklappar till barnen så är hennes böcker ett hett tips 🎁🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar