Sök i den här bloggen

Translate

lördag 7 november 2020

"När regnen upphör" av Dag Öhrlund

Tjoho! Valvaken efter det amerikanska valet är över och resultatet blev ju fin-fint! Och som extra krydda på det hela så är det en historisk seger eftersom det snart, för första gången, kommer vara en kvinnlig vicepresident i USA 🇺🇸💃🏻🇺🇸 

...och som om inte det vore nog så har jag också lyssnat på en väldigt bra, spännande och underhållande bok - "När regnen upphör" - som är den sjätte delen i Dag Öhrlunds serie om Ewert Truut. Jag har lyssnat på alla delarna och jag älskar de här böckerna, och jag älskar karaktärerna som är så skruvade, roliga och intressanta. Att det sedan också är Stefan Sauk som är uppläsare av ljudböckerna gör bara det hela ännu bättre. Just den här ljudboken är 10 timmar och 39 minuter lång. 

En politiker mördas i Stockholms finaste kvarter och i offrets ficka hittar man ett råtthuvud. Ewert Truut och hans grupp får fallet på sitt bord. Men utredningen hinner knappt börja förrän olyckan är framme. Ewert hamnar på sjukhuset med en bruten fot. Där blir han liggande några dagar och han drabbas av en kvinnlig stalker. Samtidigt måste han också hantera nya utmaningar i sitt förhållande, Carolinas olyckliga liv och Richard Kahns vegansk påhitt och trassliga familjeliv. När sedan en socialarbetare blir mördad och man även där hittar ett råtthuvud inser de att de har att göra med en mördare som har fler offer på sin lista...

Eftersom jag precis lyssnat ut "När regnen upphör" så känns det lite tomt och lite ledsamt nu. Väntan på nästa del i den här serien känns helt enkelt för lång. Jag vill så gärna läsa mer om Ewert och hans gäng redan nu direkt! 🤍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar