Sök i den här bloggen

Translate

lördag 21 november 2020

"Om sanningen ska fram" av Elin Eldestrand

Nu har jag lyssnat på en bok jag enbart valde pga december- och jultemat. "Om sanningen ska fram" av Elin Eldestrand är en ganska kort feelgood-historia som är lite rar och bjuder på lite julkänsla. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 4 timmar och 24 minuter lång. Och eftersom den är så kort så skriver jag inte så mycket om handlingen eftersom det då finns risk för att jag spoilar något för er som vill läsa eller lyssna på den ❄️

Estrids liv har mer eller mindre stannat upp efter ett kraschat förhållande, men så träffar hon Marcus på korgen och får med honom hem samma kväll. Olivia har lämnat Ludvika och hela sitt liv där i en desperat längtan att lämna allt hemskt bakom sig. Hon har flyttat in hos en kille som hon bara känt i några månader. Så möts Estrid och Olivia då Olivia blir Estrids nya kollega på Länsstyrelsen. De blir snabbt vänner och har mycket gemensamt. Det kommer dock att visa sig att de t.o.m. har lite för mycket gemensamt...

"Om sanningen ska fram" är en ganska charmig bok och den sticker ändå ut lite i genren tycker jag. Gillar ni feelgood-böcker så borde ni ge den en chans, om ni nu inte redan gjort det 💕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar