Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 10 november 2020

"Två hjärtans karameller" av Sofia Fritzson

🤍 Som utlovat kommer det nu successivt bli mer vinter och jul här på bloggen, och ni som varit med här ett tag vet att det inte bara blir deckare den här tiden på året utan också en del feelgood och noveller. 🤍

Jag rivstartade med en mysig och rart julig feelgoodbok i form av "Två hjärtans karameller" 🍬🍬 och den får godkänt, men inte mer. Jag saknar något jag inte riktigt kan sätta fingret på, men det blev lite för tillrättalagt och linjärt på något sätt. Men eftersom jag inte bara är ute efter en bra story nu utan också hjälp med att komma i julstämning så blir det ändå som helhet okej. Ljudboken är uppläst av Katharina Cohen och den är 6 timmar och 9 minuter lång. 

När Ellinors far dör upptäcker hon och systrarna att han har investerat i det lilla företaget Karlssons Konfektyr. Ett företag som ligger på randen till konkurs. Ellinor beger sig till den lilla orten Kullaby för att få tag i ägaren och försöka göra något åt saken. Det visar sig vara Micke, en man som trivs i sitt ensliga hus i skogen där han tillagar sin fudge och bygger fågelholkar. Han är inte alls mottaglig för de förslag som Ellinor och hennes systrar föreslår. Däremot är han mottaglig för Ellinor, och hon för honom. De dras, trots motsättningarna, till varandra och snart står både lyckan och företaget på spel...

Det finns en fristående uppföljare till den här boken ("Löften, kyssar och varm choklad") och vi får väl se om jag ger Sofia Fritzson en chans till med den. Det är inte omöjligt eftersom jag gillade hennes miljöbeskrivningar och karaktärer. Men gör jag inte det så vet i alla fall ni som blev nyfikna om att den finns 🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar