Sök i den här bloggen

Translate

lördag 21 november 2020

"Vinterströmmen" av Kamilla Oresvärd

Det här är en bok jag sett fram emot att få läsa eftersom jag har blivit ganska fäst vid karaktärerna i serien om Vargön. "Vinterströmmen" är den tredje delen i serien och ni kan läsa om de tidigare böckerna genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. "Vinterströmmen" bjuder på både vinter- och julstämning och den är spännande. Alltså har den det mesta av det jag söker i en bok den här tiden på året och därför känns det rätt att rekommendera den! Ljudboken är uppläst av Marie Richardson, men hur läng den är vet jag inte. Den angivna tiden stämmer inte riktigt, kanske eftersom ljudfilen är skadad och några kapitel läses upp två gånger. Detta är så klar lite irriterande. Men någonstans mellan 9,5 och 10 timmar blir det ungefär.

En styckad man hittas i vattnet nedanför det gamla pappersbruket i Vargön. Allt som kan identifiera offret har noga avlägsnats från kroppen - om man nu inte känner offret väl. Och en detalj på kroppsdelarna gör att Mona Schiller tror sig veta vem han är. Men hennes hemligheter gör att det är svårt för henne att säga det till sonen Anton som är polis. Har tiden kommit då Mona inte längre kan dölja sitt förflutna? Hon inser snart att hon nog måste berätta för hon inser att hennes nära och kära svävar i fara om hon inte gör det...

"Vinterströmmen" av Kamilla Oresvärd är som sagt en passande bok den här tiden på året så mitt förslag är att ni myser upp i soffan med denna bok. en glögg och en skål skumtomtar! 🎅🏻❄️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar