Sök i den här bloggen

Translate

måndag 21 december 2020

"Allt som är rätt och rent" av Michaela Winglycke

Jag har sparat på den här boken nu till jul eftersom den börjar på just självaste julafton. I april i år bekantade jag mig för första gången med Michaela Winglycke genom att lyssna på hennes bok "Jag tvivlar på ditt ord" och jag gillade den mycket. När jag då upptäckte att andra delen i serien om polisen William Jonson hade ett jultema planerade jag genast att jag skulle lyssna på den i december. Och jag gillade även "Allt som är rätt och rent" så jag kan varmt rekommendera denna spännande bok nu till julhelgen 🎅🏻

Tre barnfamiljer firar jul tillsammans precis som de alltid gör. De bor grannar, de vuxna jobbar tillsammans och de umgås mycket med varandra. Det finns en viss rivalitet mellan kvinnorna om vem som har det mest perfekt, men annars så verkar de trivas tillsammans. Senare på julaftonskvällen hittas dock en av männen död utanför huset de firar i. Han har blivit ihjälslagen med en snöskyffel. Polisinspektör William Johnson får därmed återigen leda en mordutredning. Spåren leder honom och hans kollegor till såväl hemligheter inom vänskapskretsen som ett religiöst samfund som den döde mannen och hans tvillingsyster vuxit upp med. Williams sambo Josephine Carlberg kämpar på med att läka sin familj efter de tragiska händelser som drabbat dem. Och Williams lillebror James fortsätter att ställa till problem för både sig själv och de i hans närhet...

"Allt som är rätt och rent" är en bra deckare och jag hoppas på en fortsättning på den här serien. Ljudboken är uppläst Maria Lyckow av och den är 11 timmar och 23 minuter lång. Jag ska försöka hinna bjuda på så många juliga böcker jag bara kan den här veckan! ⭐️ Detta speciella år kommer jag ha mer tid än vanligt att läsa och lyssna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar