Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 3 december 2020

"Jidhoffs jul" av Denise Rudberg

Jag blev så där överraskat glad när jag såg att Denise Rudberg skrivit en liten julsaga om Marianne Jidhoff och Torsten Ehn! "Jidhoffs jul" finns bara som ljudbok och e-bok och det står att denna specialutgåva endast kommer att finnas tillgänglig digitalt och under en begränsad tid under december 2020, men med återbesök kommande jular. Och det hopps jag verkligen - för jag tycker att det här var en mysig liten berättelse på 1 timme och 38 minuter. Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll.

Ett par dagar innan jul ligger Marianne däckad. Hon är rejält sjuk lagom till årets höjdpunkt. Hon har hög feber och väldigt ont i halsen, men tack och lov kan hon utesluta covid-19 eftersom hon har antikroppar. Torsten gör allt för att hjälpa henne, han bokar t.o.m. tid på vårdcentralen åt henne. Den stundande högtiden skakas också av att Ejes inte kan leverera julgodiset som planerat. De har haft inbrott och alla geléhallon och hela lagret av favoriten vit tryffelnougat har försvunnit. Hur ska Marianne orka handla till och styrka upp julen? Kommer familjen vilja fira med henne då hon är sjuk? Kollegan Augustin lovar att ta sig en närmare titt på godisstölden och Torsten gör allt för att Marianne ska bli frisk genom att hjälpa henne med alla bestyr...

Jag rekommenderar varmt "Jidhoffs jul", speciellt om ni gillar serien om de här karaktärerna. Det begås inget mord utan det är godisstölden som är brottet som ska nystas upp. Nu hoppas jag att det blir som utlovat så att vi får följa med på fler framtida jular i det Jidhoffska hemmet! 💫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar