Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 9 december 2020

"När den sista strofen klingat ut" av Marianne Cedervall

Det blev ännu en bok av Marianne Cedervall på kort tid för min del. Mest eftersom det är jul- och vintertema även i "När sista strofen klingat ut" och jag kände att jag behövde lite spänning i all feelgood som jag konsumerar den här tiden på året. Den här boken är en blandning av de båda genrerna och det passar mig bättre än bara det där smågulligt romantiska. "När sista strofen klingat ut" är den femte delen i en serie och jag har inte läst de tidigare böckerna, men det gör inget för jag kunde ändå uppskatta den här boken

Det lackar mot jul i Mullvalds socken. Anki och barnbarnet Maja är i full gång med förberedelserna inför familjeinvasionen från fastlandet, men firandet kommer inte att bli som planerat eftersom en storm drar in över ön och förhindrar kommunikationen med fastlandet. Helt oannonserat dyker paret Tomas och Nils upp. Anki och hennes vän den pensionerade polisen Tryggve lärde känna dem på en resa till Italien. Paret ska semestra på Gotland över jul och Tomas har bestämt sig för att lösa mysteriet med vad som hände hans gammelmoster Dagny som försvann spårlöst strax efter att hon på fyrtiotalet kom tillbaka till Gotland från ett liv som missionär i Afrika. Men det mysteriet vill långt ifrån alla i socknen lösa och det visar sig vara farligare än någon kunnat tro att gräva i försvinnandet... 

"När sista strofen klingat ut" är så där lagom mysigt julig och eftersom den ramas in av en snöstorm så blir allt extra spännande. Jag tycker absolut att den är läsvärd! ⛄️ Jag lyssnade på den och ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 9 timmar och 39 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar