Sök i den här bloggen

Translate

fredag 8 januari 2021

"Deckardrottningen - en författare i motvind" av Christina Olséni och Micke Hansen

Nu har jag lyssnat på Christina Olsénis och Micke Hansens senaste bok "Deckardrottningen - en författare i motvind". Deras böcker har växt mer och mer ju fler jag läst eller lyssnat på, men här vet jag inte riktigt. Den är underhållande men jag hade nog hoppats på i alla fall en gnutta mer spänning. Just nu ska man dock inte underskatta att få småfnissa lite och det gjorde jag under resans gång så boken får i alla fall godkänt. Ljudboken är uppläst av Anton Körberg (som gör det riktigt bra!) och den är 8 timmar och 24 minuter lång.

Boel Rask är en bibliotekarie med författardrömmar. Hennes make Erland är en frustrerad mellanchef i ett mellanstort verkstadsbolag. I 50-årspresent har Boel fått en skrivarkurs av Erland. Kursen blir en succé för Boel kommer verkligen igång med den feelgoodbok hon tänkt skriva. Det är bara så att när Erland stöter på motgångar i sin egen karriär får han mer tid till annat och då inser han att deckarförfattare tjänar mycket mer pengar. Så han bestämmer sig för att Boel ska bli Sveriges nya deckardrottning. Nu är bara frågan hur långt Erland är beredd att gå för att övertyga Boel om att detta egentligen är hennes dröm...

Vill ni skratta lite och läsa något mer lättsmält så är "Deckardrottningen - en författare i motvind" ett perfekt val av bok. Men vill ni ha något som är lite mer nervkittlande så kanske ni ska passa på den och välja något annat. Och även om den här boken inte toppar någon lista hos mig så kommer jag fortsätta att hålla ögonen öppna efter fler och kommande böcker av denna författarduo 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar