Sök i den här bloggen

Translate

söndag 3 januari 2021

"Kärleksdetektiverna" av Agatha Christie ("The Love Detectives")

Jag kunde inte motstå att lyssna på ännu ett kort Agatha Christie-mysterium. Den här gången blev det "Kärleksdetektiverna" och det är faktiskt första gången jag blir lite besviken på en bok av henne. Ljudboken är uppläst av Hans Bergqvist och den är 51 minuter lång. 

En kärlekstriangel slutar i ett hänsynslöst mord på Sir James Dwighton. Man misstänker hans fru och hennes älskare. Herr Satterthwaite rings in för att undersöka fallet. Med hjälp av Mr Quin kommer Satterthwaite avslöja mördaren. 

Detta är alltså inte ett fall för varken Miss Marple eller Hercule Poirot. Därav var den hittills okänd för mig och tyvärr blev det lite rörigt tycker jag. Eventuellt hade jag hängt med mer om jag läst i stället för att lyssna - eller så var jag bara för trött när jag lyssnade på den... Det händer ibland ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar