Sök i den här bloggen

Translate

lördag 2 januari 2021

"Mirakelmannen" av Julie Hastrup (originaltitel: "Mirakelmanden")

Jag började året med den sjätte delen i Rebekka Holm-serien av Julie Hastrup. Mina omdömen om böckerna i den här serien har varierat en del och jag har faktiskt tröttnat lite emellanåt. Men med "Mirakelmannen" lyfter det lite igen. Inte så att jag kommer att ge boken ett toppbetyg, men jag tycker att den var riktigt spännande och det var nog det jag behövde nu. Sedan tycker jag fortfarande att Rebekka gnäller lite för mycket, men det var lättare att bortse från det denna gången. 

Mordutredaren Rebekka Holm är sjukskriven efter ett brutalt överfall och efter lite övertalning bestämmer hon sig för att åka till Stockholm för att vila upp sig hos sin svenske kollega och pojkvän Niclas Lundell. Men hon är uttråkade eftersom hon inte är van att inte göra något så hon bestämmer sig för att, mot Niclas vilja och bakom hans rygg, försöka bidra till hans privata utredning kring omständigheterna kring hans hustrus död. När journalisten Magdalena Lundell dog verkar hon ha bedrivit en hemlig undersökning tillsammans med en finsk kollega. På ett gömt USB-minne hitta Rebekka information om storyn de jobbade på. Den handlade om försvunna människor som gått ohyggliga öden till mötes. Niclas däremot är helt övertygad om att Magdalena mördades av den man som han själv utredde då hon dog.

Ljudboken är uppläst av EvaMaria Oria och den är 11 timmar och 55 minuter lång. 

🤍 Precis som jag brukar göra vid varje årsskifte har jag funderat en del på om jag ska fortsätta med bloggen eller inte. Det är alltid lika svårt, men eftersom vi kommer fortsätta leva under konstiga omständigheter ett bra tag till så kör jag på tillsvidare. Det är ändå en sysselsättning då så mycket annat får fortsätta vänta... 🤍

2 kommentarer:

  1. Puh! Tur du fortsätter! Vart ska jag annars hitta inspiration till att lyssna på nya böcker? :-)
    Har fortfarande del 5 i denna serie på paus. Får se när(om) inspirationen att fortsätta lyssna på den återkommer!

    SvaraRadera
  2. Men åh tack ☺️ Kul att vara uppskattad! Jo jag hade ju också en paus i denna serie men jag tycker det är tunt med böcker just nu.... eller så hittar jag dem bara inte... Tyvärr kommer väl alla man ser fram emot samtidigt sedan...

    SvaraRadera