Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 5 januari 2021

"Norr om Beirut" av Anna Tell

Nu har jag lyssnat på den tredje delen i Anna Tells serie om Amanda Lund som är förhandlare vid Nationella insatsstyrkan. "Norr om Beirut" är en spännande bok med högt tempo som jag mer eller mindre lyssnat på natt och dag nu. Så bra tycker jag att den är 🤍 Jag har läst de tidigare delarna och dem kan ni läsa om genom att söka på författarens namn i sökrutan ovan. 

En kall februarinatt skickas Amanda Lund till Västerbron i Stockholm för att försöka förhindra en självmordshoppare. Personen i fråga, Jonas Wester, hinner säga en del saker till henne innan han tar sitt liv. Bl.a. att det inte var hans idé och att hans barn varit försvunna. Informationen är förvirrande och långt ifrån glasklar och när det sedan också visar sig att en av Westers kontakter, Veronika Bark som är chef på SIDA, är anmäld saknad inser Amanda och hennes kollegor att det är något större på gång. Wester och Bark har också båda två kopplingar till en svensk kontakt i Libanon, vilket gör att Amanda tvingas resa dit för att förhöra honom. En resa som kommer bli långt ifrån ofarlig...

Jag lyssnade på "Norr om Beirut". Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 12 timmar och 39 minuter lång. Jag hoppas på, och ser i så fall fram emot, en fortsättning på den här serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar