Sök i den här bloggen

Translate

fredag 22 januari 2021

"Säg att du är min" av Elisabeth Norebäck

Den här gången valde jag bok helt på betyget den hade fått på min ljudbokstjänst och det blev "Säg att du är min" av Elisabeth Norebäck. Det var kanske inte det bästa valet jag gjort för jag tyckte att det började väldigt segt men ungefär halvvägs (då jag faktiskt tänkte sluta lyssna) så tog spänningen fart. Dock bara för att tyvärr till slut bli alldeles för mycket och spåra ur lite. Så njae det här var kanske inte boken för mig, men den har uppenbarligen passat flera andra så det bästa är väl att om man tycker att handlingen låter lockande så får man testa själv...

Psykoterapeuten Stella Widstrand är lyckligt gift och hon har en tonårig son. Men hon bär också på en stor sorg. Hennes dotter Alice omkom tragiskt under en familjesemester för mer än 20 år sedan. Eller i alla fall är det vad utredningen då kom fram till. Stella själv är dock inte lika övertygad om att dottern är död. En dag kommer den unga kvinnan Isabelle in på hennes mottagning och då faller hela Stellas värld samman. Hon blir nämligen helt övertygad om att Isabelle är Alice. Men ingen tycks tro på henne eller vilja lyssna på det. Maken, bästa vännen och alla andra är säkra på att hon ännu en gång håller på att bryta ihop och få en psykos. Stella försöker luska vidare i Isabelles bakgrund men anklagas i stället själv för stalking och Isabelles mamma vänder sig både till Stellas make och till polisen för att få Stella att sluta. Vem är Isabelle? Och vad är egentligen sanningen?

"Säg att du är min" är alltså inte en favorit för mig, men som jag skrev så hade den fått bra betyg av andra. Ljudboken är uppläst av Lo Kauppi och den är 13 timmar och 29 minuter lång. Om det blir fler böcker av den här författaren för min del får framtiden utvisa. Nu önskar jag er en trevlig helg! ✨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar