Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 mars 2021

"Den mörka hämnden" av Torbjörn Sundström

Nu har jag lyssnat på uppföljaren till "Det mörka hatet" som överraskade mig positivt förra våren. Jag gillar karaktärerna i den här serien och både tempot och spänningen är hög. Torbjörn Sundström har skrivit två riktigt bra och välberättade böcker som båda sticker ut i mängden av alla deckare som finns där ute. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 8 timmar och 8 minuter lång. 

En sensommarkväll bevittnar Gustaf Bergsten vad som skulle kunna vara en kidnappningen. En kvinna försvinner då hon ska lasta in sina matvaror i bilen. Han kan inte se själva bortförandet eftersom sikten skyms av en skåpbil men det kommer senare att stå klart att det var i den kvinnan fördes bort. Juristen Sofia Widmark bestämmer sig för att starta en egen advokatbyrå med enbart kvinnor. Detta för att kämpa mot den mansdominerade juristbranschen. Hon inser snabbt att det hela är mycket svårare än hon trott och i jakten på klienter dras hon återigen in i mystiska affärer som kommer visa sig farliga. Ännu en gång söker hon och Gustaf efter hårdkokta kriminella som inte verkar dra sig för något.

"Den mörka hämnden" är spännande från början till slut och jag hoppas på en fortsättning på den här serien. Har ni inte redan upptäckt den så är det dags nu 💛 Med detta inlägg önskar jag er en fin och trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar