Sök i den här bloggen

Translate

söndag 2 juli 2017

"Strandsittaren" av Anna Ihrén

Nu har jag provat en för mig ny författare, Anna Ihrén. Jag har lyssnat på "Strandsittaren", som är den första fristående delen i en serie (Morden på Smögen) och jag tyckte att det kändes som något som passar väldigt bra så här på sommaren.  Boken är intressant, bra och spännande. Historien är välberättad och sommarkänslan infinner sig absolut. Ljudboken är 13 timmar och 1 minut lång och den är uppläst av Maria Lyckow.

Dennis Wilhelmson är tjänstledigt från polisen i Göteborg och har åkt upp till barndomsön Smögen för att bearbeta det han gått igenom under våren. Han ser fram emot en lugn och harmonisk sommar så att han kan ladda batterierna och läka de psykiska ärr han fått efter ett uppbrott. Men han hinner knappt anlända till Smögen förrän en av hans bästa vänner försvinner spårlöst och en annan ung man hittas död i hamnbassängen. Ofrivilligt dras han in i de två fallen och han lär känna polisaspiranten Sandra Haraldsson. Tillsammans jobbar de på för att finna en mördare och den försvunna mannen. Samtidigt har svenskamerikanen Anthony kommit till Smögen för att släktforska. Det han hittar kommer att påverka Dennis framtid för alltid...

Jag vill absolut läsa/lyssna på mer av Anna Ihrén för jag tycker att det är var en mysig deckare och jag hoppas att serien fortsätter på samma sätt eller kanske ännu lite bättre... Den här boken passar perfekt i hängmattan i sommar!

2 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med om att boken passar perfekt att lyssna på i hängmattan! En riktig sommardeckare!
    Bra uppläsare också tycker jag, hon var ny för mig.
    Har faktiskt börjat på nästa del, Isfiskaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lyssnat på andra böcker upplästa av Maria Lyckow och jag gillar henne också! Jag väntar lite med nästa del, mest för att det är så mycket annat som väntar på mig just nu... ;)

      Radera