Sök i den här bloggen

Translate

måndag 10 december 2018

"De aderton" av Anton Berg

Det här gillar jag!! "De aderton" är en riktigt smaskig konspirationsdeckare. Det är högt tempo, hemliga sällskap, yrkesmördare och några få hjältar som ska avslöja sammansvärjningen för allmänheten. Jag gillar konspirationsteorier och från och till gillar jag att dyka ner i en och bara bli underhållen. Därför är jag glad över att jag fick denna bok på min radar och över att jag nu har läst den. Det är faktiskt så att jag nästan är lite ledsen över att den nu är utläst...

Journalisten Axel Sköld som gör dokumentärer som sänds i P3 snubblar över något märkligt då han gör efterforskningar för sitt nästa program. En och samme man tycks vara inblandad i tre historiska dödsfall - mordet på Olof Palme, vapeninspektören Algernons påstådda självmord och journalisten Cats Falcks dödliga bilolycka. Men när han vill gå vidare med sin upptäckt blir han tillsagd att glömma allt och när han trotsar det leder det till att han under märkliga omständigheter får sparken. Han känner att han är något stort på spåren och när han får oväntad hjälp med att fortsätta gräva så kan han inte tacka nej. Sakta närmar han sig sanningen om ett hemligt sällskap, De aderton, och det han hittar har kopplingar så långt tillbaka som till 1700-talet och mordet på Gustav III...

"De aderton" lämnade mig definitivt med mersmak och jag vill läsa mer av Anton Berg. Gärna på samma tema! Som ni förstår så hamnar boken utan tvekan på listan över julklappstips! 🎁

"De aderton" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Anton Berg själv och den är 11 timmar och  22 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar