Sök i den här bloggen

Translate

måndag 3 december 2018

"Iskallt mord" av Margaretha Levin Blekastad

Nu har jag lyssnat på "Iskallt mord" av Margaretha Levin Blekastad. Det är första delen i serien Uppsalamorden och den var ganska bra. Jag hade lite svårt att komma in i handlingen men som vanligt när det gäller just ljudböcker (och mig) är det svårt att avgöra om det beror på att mycket annat snurrar i tankarna eller om det är handlingen som är trögstartad. Det jag gillade bäst var faktiskt slutet och boken är tillräckligt bra och spännande innan dess för att jag ska rekommendera den!

Uppsalas stjärnkrögare Anders Hjortberg är också en van skridskoåkare så när han hittas död i en vak är det svårt att tro på att det är en olycka. När isen undersöks så visar det sig att den preparerats och att den unga polisen Ellinor Sandin och hennes chef Lars Bergquist nu har ett mord att klara ut. Tillsammans med de övriga kollegorna förhör de Hjortbergs familj, vänner och affärsbekanta. Skumma affärer kommer upp till ytan och Hjortbergs jakt på kvinnor verkar ha resulterat i mer än en skilsmässa. Men vem hatade honom tillräckligt mycket för att döda honom?

Ljudboken är 8 timmar och 7 minuter lång och den är uppläst av Reine Brynolfsson. Jag tycker att det var en helt okej start på denna serie och jag kan mycket väl tänka mig att fortsätta följa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar