Sök i den här bloggen

Translate

söndag 3 juni 2018

"Monster" av Jørgen Jæger (originaltitel: "Monster")

☀️ Den senaste tiden har det varit fullt upp och tiden att läsa och lyssna på böcker har varit för liten. Men nu är jag på banan igen och här följer ett riktigt hett och spännande tips inför sommaren! ☀️

Först och främst vill jag tacka Lind & co för att jag fick ett recensionsexemplar av "Monster", men jag vill också tacka Jørgen Jæger för att han skrivit en så bra och spännande bok! Det här gillar jag verkligen! Intrigen är spännande, tar oväntade vändningar och karaktärerna är intressanta.  Kort sagt så innehåller boken alla ingredienser som en bra deckare bör innehålla!

Höggravida Anne lever under skyddad identitet tillsammans med sin nya man och hennes dotter från ett tidigare äktenskap. Det är Annes exmake som är orsaken till att de lever under skyddad identitet. Han var under deras äktenskap våldsam mot både Anne och dottern Thea. En dag kommer Thea hem vettskrämd från skolan och oron över att exmaken kan ha hittat dem drabbar familjen. Han bör inte ha kunnat göra det, dels eftersom han enligt uppgift sitter i fängelse, men när Annes nya man misshandlas svårt och hon känner doften av exmakens rakvatten på sängkläderna inser Anne att familjen svävar i en omedelbar fara. Den sjukskrivne polisen Ole Vik och hans kollega Cecilie Hopen tar sig an fallet som snart blir det mycket mer komplicerat än de någonsin kunnat tro...

"Monster" är Jørgen Jægers åttonde bok i serien om Vik och Hopen men den första som ges ut på svenska. Jag hoppas på att nu kunna få fortsätta följa dem eftersom jag fastnade direkt i den här boken och eftersom den slutar på ett sätt som gör att man bara vill läsa mer...

3 kommentarer:

  1. Spännande !

    SvaraRadera
    Svar
    1. håller med om det. synd då - att inte de tidigare finns på svenska.

      Radera
    2. Ja det är synd, men vi kan ju hoppas på att fortsättningen kommer att komma ut på svenska!

      Radera