Sök i den här bloggen

Translate

lördag 23 juni 2018

"Syndabocken" av Sofie Sarenbrant

Det är alltid otroligt spännande att läsa en deckare av Sofie Sarenbrant eftersom hon har en förmåga att överraska läsarna med oväntade händelser och vändningar. När det gäller hennes senaste bok, "Syndabocken", så är det nog just det som jag saknar mest. Den överraskade mig konstigt nog inte. Men det innebär inte att den inte är bra, för det är den. Och väldigt spännande.

En inbrottsvåg drar genom Bromma och under ett av inbrotten mördas en tonårspojke. Emma som just nu bor i sin systers hus i Bromma får tillsammans med kollegan Nyllet utreda fallet. De två har de senaste två åren haft ett förhållande men Emma har börjat känna sig trängd och pressad och föreslagit att de ska vara ifrån varandra. Samarbetet knorrar därför en del. Ledtrådarna pekar på att inbrottet gått över styr men på nätet pekas familjens städerska ut som förövare. Ska Emma och Nyllet kunna hitta ett sätt att arbeta ihop och stoppa mördaren innan fler dör?

"Syndabocken" är den sjätte delen i serien om kriminalinspektör Emma Sköld. Som jag skrev tidigare så har jag hela tiden överraskats av böckerna, vilket har gjort att jag inte tröttnat på dem. Trots att just det saknades i den här boken har jag samma känsla nu och efter att ha läst på sociala medier att det kommer att bli en sjunde del så känner jag mig glad och jag har redan börjat att längta efter den...

"Syndabocken" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 8 timmar och 58 minuter lång.

Vill ni läsa om fler böcker av denna författarinna här på bloggen så är det bara att söka på hennes namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar