Sök i den hÀr bloggen

Translate

fredag 22 juni 2018

🍓 "Ett mörker mitt ibland oss" av Mari Jungstedt 🍓

Vad vore en sommar utan en Mari Jungstedt-deckare? Hennes senaste bok, "Ett mörker mitt ibland oss", Àr den 14:e (!!) delen i serien om kommissarie Anders Knutas. Stilen Àr densamma och boken Àr precis som de tidigare bÄde spÀnnande och mycket lÀttlÀst. Det tog mig bara en halv dag att lÀsa hela boken!

Under havskappseglingen Gotland Runt blÄser det upp till storm och en av de favorittippade bÄtarna fÄr problem. De tvingas avbryta tÀvlingen och söker skydd i lugnare vatten. En av besÀttningsmÀnnen drabbas av panik, hoppar i vattnet och tar sig till stranden dÀr han hittar en död man. NÀr Knutas och hans team anlÀnder till platsen Àr det uppenbart för dem att de fÄtt ett mord att utreda. Det Àr högsommar, turistsÀsong och Almedalsveckan pÄgÄr för fullt sÄ pressen pÄ poliserna att hitta mördaren snabbt blir stor. Samtidigt plÄgas Knutas av att hans kÀrlek och kollega Karin bett om att de ska ta en paus i förhÄllandet. Han vill inget hellre Àn att allt ska bli bra mellan dem igen.

"Ett mörker mitt ibland oss" Àr inte den bÀsta deckaren jag lÀst i Är, men den Àr ÀndÄ ett mÄste i sommar. Som jag skrev i början av inlÀgget sÄ hör ju en bok av Jungstedt ihop med sommaren. Vill ni lÀsa om fler böcker av henne hÀr pÄ bloggen sÄ Àr det bara att söka pÄ hennes namn i sökrutan hÀr ovan.

SjĂ€lv vill jag passa pĂ„ att önska alla som lĂ€ser hĂ€r en glad, fin och hĂ€rlig midsommar!! ☀️☔️đŸ“đŸŒ±

"Ett mörker mitt ibland oss" finns ocksĂ„ som ljudbok. Den Ă€r upplĂ€st av Katarina Ewerlöf och den Ă€r 8 timmar och 29 minuter lĂ„ng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar