Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 12 september 2017

"Patrioterna" av Pascal Engman

Wow vilken bra bok!! Det gick absolut inte att sluta lyssna på "Patrioterna" förrän den var slut! Pascal Engman har verkligen skrivit en mycket spännande, intressant och aktuell bok. Detta är hans debutroman och med tanke på att det är just en debut så är jag djupt imponerad för jag var verkligen fast direkt! Den är spännande från start till slut och den är mycket välberättad. Ljudboken är 13 timmar och 6 minuter lång. Att den dessutom är uppläst av Stefan Sauk kryddar bara ljudboken ytterligare.

En kvinnlig journalist mördas i sitt hem och oron på nyhetsredaktionerna i Stockholm är stor. Många journalister har vant sig vid att dagligen få ta emot hot men efter mordet blir hoten verkligare. Och när sedan ännu en journalist mördas sprider sig skräcken. Men den unga Madeleine Winther på Nyhetsbladet låter sig inte avskräckas utan hon vet precis hur hon ska göra för att nå dit hon vill. Överklasskillen Carl Cederhielm har bestämt sig för att skydda Sverige mot fiender och tillsammans med sina kumpaner har han en lista med tio namn på personer som ska elimineras som hämnd för sitt svek mot landet...

Om jag bara fick välja ut en bok av de jag läst eller lyssnat på under året att tipsa om så skulle det utan tvekan bli "Patrioterna"! Detta är för mig årets (hittills) bästa bok! Den är helt enkelt ett måste!! Själv väntar jag med spänning på mer av Pascal Engman...

6 kommentarer:

  1. Detta får bli nästa bok att lyssna på då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du också gillar den :)

      Radera
    2. Tack!!! Vad glad jag blir att du gillar den så mycket!!!

      Radera
    3. Åh din bok förtjänar varje ord av beröm!!

      Radera
  2. Måste läsas !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, hoppas att du också gillar den!

      Radera