Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 10 oktober 2018

"Francesca" av Lina Bengtsdotter

Äntligen är uppföljaren till "Annabelle" här och äntligen har jag läst den!! Jag är lika förtjust i "Francesca" som jag var i den förra boken när jag läste den! Det är annorlunda, gripande, spännande, intressanta karaktärer och så mycket mer... Det är helt enkelt en bok man inte får missa! Lina Bengtsdotter är en mycket skicklig berättare och lyckas fängsla mig från första till sista sidan.

Kriminalinspektör Charlie Lager är mitt uppe i en komplicerad utredning och kämpar också med sitt privatliv. Hon läser en artikel som journalisten Johan Ro har skrivit. Den handlar om Francesca som försvann från Gudhammars herrgård, utanför Gullspång, för tjugo år sedan. Charlies intresse väcks och hon tycker att det är konstigt att det försvinnandet inte kom upp när de under sommaren letade efter Annabelle. När så också barndomsvännen Susanne ber om hjälp för att reda upp sitt liv bestämmer sig Charlie för att ta ut innestående semester och resa tillbaka till Gullspång. Väl där kontaktar hon också Johan och tillsammans bestämmer de sig för att försöka ta reda på vad som hände Francesca. Det är något som inte alla i trakten uppskattar...

Både "Annabelle" och "Francesca" är riktigt bra och jag rekommenderar dem båda väldigt mycket! För egen del hoppas jag att jag inte behöver vänta alldeles för länge innan det kommer en ny bok av Lina Bengtsdotter!

"Francesca" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Mirja Turestedt och den är 9 timmar lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar