Sök i den här bloggen

Translate

söndag 3 september 2017

"Pappas pojke" av Emelie Schepp

Jag vill börja med att tacka HarperCollins Nordic för att jag fick denna bok, skriven av Emelie Schepp!! Jag har läst det på andra ställen och jag kan inte annat än hålla med om att "Pappas pojke" är hennes bästa bok hittills. Den är mycket spännande, välskriven och lättläst. Allt detta gjorde att jag läste boken på en enda dag!

En sexårig pojke ringer till sin pappa, som åkt iväg för att handla grädde till middagen. Under samtalet hör pappan att det ringer på dörren och pojken säger att mamman öppnat. Sedan hör pappan skrik och pojken meddelar att det är en man i huset och att mamma ligger orörlig på golvet. Pappan säger åt sonen att gömma sig. Paniken stiger i pappan och han kör snabbt hem. Där hittar han sin hustru död och sonen är spårlöst försvunnen... Åklagare Jana Berzelius blir förundersökningsledare och tillsammans med kriminalkommissarie Henrik Levin och kriminalinspektör Mia Bolander försöker hon ta reda på vad som ligger bakom försvinnandet. Pappan är inte alltför samarbetsvillig, vilket väcker en del misstankar mot honom. Samtidigt begär den skoningslöse Danilo Peña att Jana ska besöka honom i häktet och när hon till sist gör det ställer han ett hemskt ultimatum på henne....

"Pappas pojke" är den fjärde delen i den här serien och som jag skrev ovan så är den enligt mig den bästa av dem hittills. Nu blir det en lång väntan på nästa bok...

"Pappas pojke" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Gunilla Leining och den är 10 timmar och 2 minuter lång.

De tidigare böckerna i den här serien kan ni läsa om genom att klicka på titlarna nedan:
"Märkta för livet"
"Vita spår"
"Prio ett"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar