Sök i den här bloggen

Translate

söndag 10 september 2017

"Spåren vi lämnar efter oss" av Pernilla Ericson

Den senaste ljudboken jag lyssnat på är Pernilla Ericsons "Spåren vi lämnar efter oss" och jag gillade den ganska mycket. Så mycket att jag redan införskaffat nästa bok i serien. "Spåren vi lämnar efter oss" är alltså första delen i en serie om Erlagruppen, som är ett litet privatteam som arbetar vid sidan om och fristående från polisen.

Brutala våldtäktsöverfall sprider skräck längs med den gröna tunnelbanelinjen i Stockholm. I alla fall utom det första är det två män som överfallit en ensam kvinna på väg hem sent på kvällen. Samtidigt tvingas polisen Liv Kaspi ta ledigt i väntan på en internutredning. Hon kontaktas med ett anonymt brev och blir ombedd att infinna sig på en adress i Gnesta. Där möts hon av en rullstolsbunden kvinna som erbjuder henne att ingå i ett privatteam (som strax kommer få namnet Erlagruppen), med uppdraget att lösa Gröna linjen-fallet. Tillsammans med ytterligare två personer bildar de alltså en grupp som försöker spåra upp förövarna och stoppa dem innan fler kvinnor faller offer för dem...

Jag gillar som sagt den här boken och jag tycker att Pernilla Ericson är en bra berättare, så jag ser fram emot att snart börja lyssna på den andra delen i serien.

Ljudboken är uppläst av Katarina Cohen och den är 12 timmar och 26 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar