Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 22 augusti 2017

"Gänget" av Katarina Wennstam

Katarina Wennstams senaste bok "Gänget" är lika bra och lika engagerande som de tidigare böckerna av henne som jag läst (läs om dem genom att klicka på titlarna i slutet av detta inlägg). Samtidigt som samhällsaktuella ämnen avhandlas skriver hon en mycket spännande story som binder ihop alltihop. Boken är, som vanligt när det gäller Wennstam, bra uppbygd, intressant och välskriven.

Shirin Nouri blir uppringd av en barndomskompis som behöver hennes hjälp, dels juridiskt men också som stöd. Väninnans make saknas och hon är utom sig av oro. Samtidigt hamnar kommissarie Charlotta Lugn i en mordutredning. Den mördade visar sig snart vara den saknade mannen. Både Shirin och Charlotta försöker ta reda på vad som hänt och vem som ligger bakom mordet. Har mannens killkompisar sedan barndomen med mordet att göra? Hemligheter och ledtrådar leder onekligen bakåt i tiden...

Jag kan inte annat än att rekommendera alla att läsa "Gänget" och alla Wennstams övriga böcker! Jag har själv inte läst alla men jag har som jag tidigare skrivit som mål att göra det.

"Gänget" kommer också att komma som ljudbok och den är uppläst av Alexandra Rapaport.

De tidigare böckerna av Wennstam som jag läst:
"Dödergök"
"Alfahannen"
"Stenhjärtat"
"Skuggorna"
"Skymningsflickan"

2 kommentarer:

  1. Nedräkning pågår tills den kommer som ljudbok...
    Kan bara hålla med dig, Wennstam borde läsas av alla! Borde läsas i skolan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med dig om att hennes böcker borde läsas i skolorna!! Ska bli spännande att höra vad du tycker om den!

      Radera