Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 6 juni 2018

"Nu i ro slumra in" av M. J. Arlidge (originaltitel: "Little Boy Blue")

Min senaste utlyssnade bok är "Nu i ro slumra in" av M. J. Arlidge. Jag har läst/lyssnat på de fyra tidigare böckerna i serien om Helen Grace (läs om dem genom att klicka på titlarna i slutet av detta inlägg) och valde därför att lyssna på även denna bok. Men jag måste nog säga att jag känner mig besviken på den. Den känns tunn och det var lite för lätt att förutse hur det skulle sluta, även om jag tror att det var meningen att slutet skulle vara överraskande. Ljudboken är uppläst av Callin Öhrvall Delmar och den är 8 timmar och 30 minuter lång.

En man hittas strypt på en av Southamptons mest ökända sexklubbar och kriminalkommissarie Helen Grace får en obehaglig överraskning. Offret visar sig nämligen vara hennes vän och före detta dominator. Eftersom det är ett del av hennes liv som hon hållit hemligt för sina kollegor kan hon inte erkänna att hon känner offret. Helen och hennes kollegor kämpar på med att försöka hitta mördaren. Samtidigt pågår en maktkamp mellan hennes två närmsta underordnade. När så ytterligare ett mord inträffar och offret återigen är någon från Helens hemliga förflutna börjar hon smått ana att mördaren kan vara någon som är ute efter att sätta dit henne...

Jag får ta mig en funderare på om jag ska fortsätta läsa Arlidges böcker eller inte. För tillfället lutar det åt det senare. Även om det kanske inte var ett tips om en direkt läsvärd bok så vill jag med detta inlägg önska alla mina svenska läsare en riktigt fin nationaldag!! 🇸🇪☀️

De tidigare böckerna i serien om Helen Grace:
"Ole dole"
"Bro bro breja"
"Dansa min docka"
"...får leken tåla"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar