Sök i den här bloggen

Translate

lördag 1 december 2018

"Brustna hjärtans död - del 1" av Mikael Ressem

Nu har jag lyssnat på första delen av Mikael Ressems julkalender om ambulanssjuksköterskan Erik Sandström. Den heter "Brustna hjärtans död". Jag vet att jag skrev i förra inlägget (tidigare i dag) att jag inte ska skriva om varje del men jag tänker skriva om den första eftersom jag tyckte att det började så bra och jag tycker att ni ska ge den en chans!

Mitt i den brinnande julhandeln ringer en okänd man in till larmcentralen och uppger att det finns ett främmande föremål inuti Gävles mest kända julsymbol, den enorma Gävlebocken. Erik och hans kollega får prio 1-larmet och de beger sig till platsen. Där finns redan Eriks vän, polisen Patrik, och när bocken öppnas görs en makaber upptäckt... och detta är bara början. Någon har satt en utstuderat hänsynslös plan i verket, en plan som måste stoppas innan julafton...

Det är Fredde Granberg som är uppläsare och delarna verkar ligga på ca 30 min, förutom den sista på julafton som är dryga timmen lång. Jag ser fram emot att följa denna julkalender och jag tror att det blir en spännande nedräkning fram till jul... 🎅🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar