Sök i den här bloggen

Translate

söndag 27 december 2009

"En sista bön" av Richard Montanari

Nu har jag äntligen läst "En sista bön" av Richard Montanari! Fick det tipset i somras och nu fick jag boken i julklapp och läste den på en dag... Alltså får den toppbetyg!! Det börjar med action men sedan kommer den in i en liten svacka då huvudpersonerna beskrivs lite för mycket (hade varit bättre att blanda ut det i historien lite mer) men sedan tar storyn fart igen och det gör att det totala omdömet blir kanonbra!! En seriemördare härjar i Philadelphia och han mördar tonårsflickor. När hans offer hittas har alla placerats som om de ber. Polisen Kevin Byrne får en ny partner, Jessica Balzano, och tillsammans får de uppdraget att finna den grymma mördaren.


Utöver den här boken fick jag också "Nattfåk" av Johan Theorin i julklapp och den tillsammans med "Hypnotisören" står näst på läslistan.

Och nu undrar jag återigen - vad fick Du i julklapp?? Dela med Dig och tipsa oss andra här i kommentarer!!


3 kommentarer:

  1. Montanari vekar vara ett bra boktips. Själv så har jag Hypnotisören som min nästa bok, ska lyssna på boken och det tar alltid längre tid än att läsa. Jag fick den av mig själv i julklapp :)

    SvaraRadera
  2. Fick tyvärr ingen bok i julklapp. Läste däremot nyligen ut hypnotisören. Toppenbra. Kan verkligen rekomenderas.
    CH´h

    SvaraRadera
  3. Jag har också tänkt ge mig på "Hypnotisören" men det har kommit böcker emellan hela tiden men nu ska jag se till att det blir den jag läser härnäst!
    Montanari rekommenderar jag absolut!! Jag längtar efter att läsa nästa bok i serien - "Dödsscen"!!

    SvaraRadera