Sök i den här bloggen

Translate

lördag 25 februari 2012

"Gengångare" av Jo Nesbø (originaltitel: "Gjenferd")

Ännu en suveränt bra och välskriven bok av Jo Nesbø! "Gengångare" är en Harry Hole-deckare och som vanligt då det gäller dem så är det spännande från första till sista sidan. Den här gången kommer Harry hem till Norge för att hjälpa sin stora kärlek Rakels son Oleg då han gripits för mord. Oleg, som är som en son för Harry, har kommit på glid, använder droger och umgås i helt fel kretsar och sägs ha mördat en annan narkoman. Detta känns inte som den Oleg som Harry känner och i sin jakt på att finna bevis för Olegs oskuld dras han ner i de mörkaste och farligaste delarna av Oslo. Han ställs mot ryska narkotikahandlare och korrupta poliser. Och som vanligt har Nesbø några spännande överraskningar då det gäller upplösningen på historien...

Har ni inte läst någon Harry Hole-bok så tycker jag absolut att ni ska göra det. Flera av dem finns recenserade tidigare i min blogg men inte alla. Jag har några kvar som jag fortfarande inte läst och det är jag glad för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar